Az utóbbi években egyre jobb, és kivétel nélkül fontos üzenetet hordozó karácsonyi reklámfilmek jelennek. Az igényes választékból most azt a hármat választottam ki, amelyek üzenete 2022-ben leginkább megkapott, legközelebb áll a szívemhez.
Legjobb karácsonyi reklámfilmek
Hogy vagy? – Magyar Telekom
A Magyar Telekom reklámfilmjei nálam szinte minden évben dobogós helyen végeznek. Máig nagy kedvencem a 2009-es évből a Csondor Kata által előadott Add tovább dal. A dalt sokan máig a legszebb magyar nyelvű karácsonyi dalnak tartják és nem is tudják, hogy az egész egy reklámmal kezdődött. 2009-ben egy T-Mobil reklám repítette csúcsra a fülbemászó dallamot.
Az idei év telekomos reklámfilmje felemelő, elgondolkodtató és mélységesen meghitt. A két szóból álló egyszerű kérdés és a köré épített történet nagyon emberi, szinte már könnyfakasztó. Arra hívja fel a figyelmet, hogy csendesedjünk el, figyeljünk egy kicsit jobban egymásra és magunkra.
A tv-ben a reklám egy rövidített változatát adják, itt most megnézheted a teljes változatot.
Higgy a karácsonyban – Erste Csoport
Az Erste Csoport animációs flm formában készítette el karácsonyi reklámját, ami igen aktuális témát dolgoz fel, az idén mindannyiunk előtt álló kihívást, az energiaválságot helyezi a középpontba. A reklámfilm üzenete pedig egyértelmű: az összetartozás garantálja, hogy senki és semmi ne vegye el tőlünk a karácsony örömét.
A film kicsit a grincs történetre hajaz. A falu az ünnepi készülődés kellős közepén tart, amikor egy rejtélyes alak azon munkálkodik, hogy tönkre tegye mindenki karácsonyát. Ide-oda lopózik a faluban, titokban elvágja a villanyvezetékeket és tönkreteszi a kocsik üzemanyagtartályát.
Ám a falu lakói nem hagyják, hogy ez a rosszakaró megkeserítse az ünnepet; senki nem akadályozhatja meg, hogy méltón ünnepeljenek. A vastag sál és a szánkó akkor is jó hangulatot teremt, ha nincs elég olaj és áram. A mondanivalója pedig egyértemlű: a karácsony – most is, mint minden évben – az összetartozás és a szeretet ünnepe.
Egy ajándék is elég – Vodafone
„Filmünk történetét az elmúlt évtizedek talán legszebb karácsonyi dala kelti életre: a Piramis Ajándék c. szerzeménye.
Kampányunk célja, hogy felhívjuk a figyelmet, hogy a karácsonyi vásárlási lázban ne az ajándékok száma, értéke, azok halmozása vezessen minket, hiszen egy ajándék is elég, ha abba beletettük minden törődésünk.” – olvasható a youtube-n.